29 de juliol 2012

ETAPA 5: Lanslebourg-La Chambre (98 Km i 5’51h)

Hem canviat el sentit del nostre recorregut, ara ens dirigim cap a l’oest. Partim de Lanslebourg en suau baixada tot deixant a la nostra esquerra la cruïlla que mena cap a Itàlia a través del Col du Mont Cenis, qui sap si en una altra ocasió...Ens permetem un desviament per una carretera secundària que anuncia vistes panoràmiques i que es dirigeix a la població d’Aussois, per incorporar-nos novament a la carretera principal D1006 a l’alçada de Modane. Apreciem algun que altre búnquer i restes de la “Ligne Marginot” mentre patim un empipador vent en contra. L’etapa resulta un pèl estressant degut a que pedalegem dins d’un congost on conflueixen diverses vies de comunicació (autopista que s’adreça a Torino, vies de tren, carretera...) tot en un espai reduït i amb un considerable trànsit, tenim ganes d’abandonar aquest terreny de transició cap a destins més agradables. Quan arribem a St Michel de Maurienne, després de devorar amb ànsia dues pastes d’una boulangerie, virem a l’esquerra a la recerca del Col du Télégraphe (1566m), 12Km d’ascensió amb un pendent mig del 7’1% i un pendent màxim del 9’7%, i poc més de 700 m de desnivell. Un cop coronat desfem la pujada i continuem per la D1006 fins arribar a La Chambre, als peus del Col de la Madeleine. Aquí de nou recorrem a l’oficina de turisme que ens aconsella una Chambre d’hôtes que ens faran sentir com a casa. Per cert que a aquestes alçades ja he abandonat el Voltaren i altres pal·liatius, crec que l’esquena ha començat a acceptar el ritme que se li imposa.